ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΓΙΟΡΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ» 2005-06

 

 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2005:

*      Παρουσίαση των συμμετασχόντων τάξεων, φωτογραφίες, αυτοπορτραίτα (ζωγραφισμένα από τα ίδια τα παιδιά) έτσι κάνοντας μια δημιουργική δουλειά ανακαλύπτουν τους φίλους τους.

*      Ισπανία: «Cristo de las Maravillias» μεγάλη γιορτή στο Los Navalmorales, συμμετοχή σε τοπικά έθιμα (χοροί ,παρελάσεις, τραγούδια).

*      Ελλάδα: παρουσίαση του προγράμματος στους Έλληνες γονείς προκειμένου να ενημερωθούν πάνω στις καινούργιες γιορτές αυτής της σχολικής χρονιάς.

*      Βέλγιο: παρουσίαση του προγράμματος Comenius στους συναδέλφους του σχολείου σε μια πρωινή συγκέντρωση και σε μια βραδινή στους γονείς του σχολείου.

 

ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2005:

*      «ο τρύγος στο Gleize» της Γαλλίας: ανακάλυψη του αμπελιού, τα διαφορετικά στάδια από το σταφύλι στο κρασί, χειρισμός εργαλείων, κυκλικό γεγονός, ανακάλυψη ειδικού λεξιλογίου.

ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2005:

*      «Η γιορτή του μαζέματος της ελιάς στη Ζάκυνθο» ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα, Ολυμπιακοί αγώνες, δραματοποίηση και παρουσίαση από τα παιδιά , δημιουργικές χειροτεχνίες για παιχνίδι και διασκέδαση των μικρών και ενημέρωση των μεγάλων.

*      «η γιορτή των παππούδων και γιαγιάδων στη  Lovendegem Βελγίου» : ενσωμάτωση των παππούδων και γιαγιάδων μέσα στη σχολική ζωή διασκεδάζοντας με ένα θέαμα θεατρικό, παρουσίαση στους εταίρους το πώς γιορτάζουν οι παππούδες στο Βέλγιο!

 

ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2005:

*      «Matanza» από το Ισπανικό σχολείο. Γνωριμία του πολιτισμού του γουρουνιού (πολύ σημαντικό για τους κατοίκους), τα προϊόντα του, τα οποία είναι σημαντικά για την Ισπανική κουζίνα και όλα αυτά για να ενημερωθούν οι μεγάλοι και να παίξουν οι μικροί.

*      Αποστολή ευχετηρίων καρτών μεταξύ των εταιρικών σχολείων.

*      Παρουσίαση των ήδη δουλεμένων γιορτών στους έλληνες γονείς, συνεργασία για την οργάνωση της γιορτής των παππούδων και γιαγιάδων για τον Φεβρουάριο 2006.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2006:

*      Αποστολή τυπικών παραδοσιακών συνταγών για το Ευρωπαϊκό βιβλίο συνταγών σαν δώρο για τις μητέρες των εταιρικών σχολείων

*      Παρουσίαση του προγράμματος στους Έλληνες συναδέλφους.

*      «Roscones» γιορτή του μαζέματος της ελιάς στην Ισπανία, υλικό για τους μαθητές, ιστορία, έθιμα, οικονομικές δραστηριότητες.

 

 

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2006:

*      Τα Ελληνικά Νηπιαγωγεία γιόρτασαν τους παππούδες και τις γιαγιάδες όπως το Βέλγικο σχολείο είχε προτείνει χρησιμοποιώντας το προτεινόμενο υλικό. Δημοσίευση στο τοπικό τύπο.

*      «απόκριες» στη Γαλλία: με φωτογραφίες και τη συνταγή για κρέπες τ’ άλλα παιδιά έκαναν τις συγκρίσεις τους με το δικό τους καρναβάλι.

 

 

 

ΜΑΡΤΗΣ 2006:

*      «Η εθνική γιορτή 25η Μαρτίου της Ελλάδας» φωτογραφίες, ιστορία, χειροτεχνίες πάνω στη παραδοσιακή ελληνική ποδιά.

*      «η εβδομάδα βιβλίου στο Βέλγιο»: στόχος ευαισθητοποίηση των παιδιών στη λογοτεχνία, επισκέπτοντας τη δημοτική βιβλιοθήκη και με τη βοήθεια του βιβλίου «που είναι η μαμά;» τα παιδιά δούλεψαν αυτό το θέμα τοποθετώντας το μέσα στη πραγματικότητα (μετακίνηση στο σταθμό, παρέλαση καπέλων) και αρκετά εξαρτήματα φτιαγμένα από παιδιά για να τα χρησιμοποιήσουν οι άλλες χώρες.

 

ΑΠΡΙΛΗΣ 2006:

*      Η συντονίστρια επισκέφτηκε το Βελγικό σχολείο

*      «γιορτή της άνοιξης» για την Γαλλία, δουλειά πάνω στα χρώματα της άνοιξης, πραγματοποίηση εθίμων, παρέλαση και συνάντηση με το δημοτικό σχολείο, στιγμές με συνδαιτυμόνες τις οικογένειες των νηπίων.

 

ΜΑΗΣ 2006:

 

*      Επίσκεψη των Βελγίδων και Ισπανών εταίρων στη Ζάκυνθο με σκοπό την παρουσίαση του τριετούς προγράμματος στην ελληνική τοπική κοινωνία με σκοπό την  ενημέρωση τους. Παράλληλα λειτούργησε έκθεση δραστηριοτήτων του αποκτηθέντος υλικού αυτά τα τρία χρόνια και από τα τέσσερα κράτη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λιθακιάς εκεί όπου έγινε και η παρουσίαση στις 13 Μάη 2006, με  ομιλητές:

1.       Την υποστηρίκτρια του προγράμματος Comenius στη Ζάκυνθο Κα Παναγιώτα Ακτύπη με θέμα «τα ευρωπαϊκά προγράμματα στη Ζάκυνθο από το 1995 μέχρι σήμερα»

2.       Την συντονίστρια του προγράμματος ΓΙΟΡΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ Κα Αλεξάνδρα Κατσαϊτου από το Νηπ/γείο Κερίου με την γενική παρουσίαση του προγράμματος και την παρουσίαση του «Κεριώτικου Γάμου»

3.       Τον Κο Pedro Gomez από το Ισπανικό εταιρικό σχολείο «Collegio Publico SAN FRANCISCO» του Los Navalmorales με θέμα «την τσιγγάνικη φυλή Quinquilleros και την ενσωματωσή τους στο πρόγραμμα.

4.       Την Κα Αγγελική Φουρνογεράκη από το συνεργαζόμενο Νηπ/γείο Λιθακιάς με θέμα «γιορτή παππούδων και γιαγιάδων στα Ζακυνθινά Νηπ/γεια»

5.       Την Κα Gerda Voet από το Βέλγικο Νηπ/γειο  DE BRON της Lovendegem με θέμα «Χριστούγεννα  στη Lovendegem»

6.       Την Κα Κανέλλα Σχίζα από το συνεργαζόμενο Νηπ/γείο Καλαμακίου με θέμα «η γιορτή της άνοιξης»

Και στο τέλος παρουσιάστηκε κουκλοθέατρο με την συνάντηση των τριών αδελφών Κομένιος !!!΄

 

Συμπαραστάτης αυτά τα τρία χρόνια ήταν και ο Δήμος Λαγανά μαζί με το Δημοτικό του συμβούλιο. Ο Δήμαρχος Κος Διονύσης Μαρούδας προσκάλεσε και φιλοξένησε τον Δήμαρχο του LosNavalmorales Κο Hose Maria Canchez-cid με τον οποίο συζητήθηκαν πολλά κοινά θέματα αλλά και εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον για αδελφοποίηση τον δύο δήμων.

 

 

*      Στις 14 Μάη «γιορτή της μητέρας» στο προαύλιο του συντονιστικού σχολείου Νηπιαγωγείο Κερίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή για το τέλος της σχολικής χρονιάς  η οποία ήταν αφιερωμένη σε όλες τις μαμάδες του κόσμου!! και κυρίως σε εκείνες του προγράμματος Comenius.

       Με μουσική και τραγούδια από το υλικό που στάλθηκε από τους εταίρους και με το οποίο είχαν         δουλέψει και είχαν αγαπήσει τα παιδιά και φυσικά ελληνική μουσική και χοροί στήθηκε ένα πραγματικό Ελληνικό πανηγύρι με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Δήμο, γονείς, πολιτιστικούς συλλόγους, ιερείς, χορευτικά συγκροτήματα, δασκάλους και προϊσταμένους γραφείων..)

 

*      Βέλγιο: κάθε παιδί κάνει ένα βιβλίο με συνταγές (για τη γιορτή της μαμάς) με τυπικές συνταγές από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Γαλλία αλλά και το Βέλγιο. Το έστειλαν στους εταίρους, στο εξώφυλλο ο Jan Comenius με τη κουτάλα στο χέρι, φτιαγμένος από τα παιδιά. Με αυτό τον τρόπο οι γονείς ανακαλύπτουν την τυπική κουζίνα των εταιρικών χωρών.

*      «el Cristo de la fuente» σημαντική θρησκευτική γιορτή για το Ισπανικό χωριό Los Navalmorales με την συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες του χωριού.

 

ΙΟΥΝΗΣ 2006:

*      «παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος» για την Ελλάδα με σκοπό να ενημερωθούν οι εταίροι πάνω στις δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν τα μικρά Ελληνόπουλα για τη προστασία του περιβάλλοντος και τι προτείνουν να κάνουν οι φίλοι τους στα εταιρικά σχολεία.

*      «γιορτή μαμάδων και μπαμπάδων» στη Γαλλία, ένα γεγονός συνδεδεμένο με τον χρόνο που φεύγει.

*      «Corpus» θρησκευτική γιορτή χαρακτηριστική στην Ισπανία με καλλιτεχνική έκφραση, χειροτεχνίες για τα παιδιά των εταιρικών σχολείων.

*      «η ημέρα -γιορτή του περάσματος στο Δημοτικό σχολείο» για το Βέλγιο. Στόχος η μύηση του περάσματος στο πρώτο χρόνο του Δημοτικού από το Νηπ/γειο με παιχνίδια, χορούς, μουσική, κατασκευές και διάφορες εργασίες που κρατούν όλη την ημέρα σε συνεργασία με τα παιδιά και τους δασκάλους της πρώτης Δημοτικού σε πακέτο που στάλθηκε στους εταίρους.

*      Βέλγιο: σαν αποθέωση των τριών χρόνων της συνεργασίας του Comenius «γιορτές χωρίς σύνορα» οι γονείς και όλοι οι συνάδελφοι προσκαλέστηκαν σε μια γιορτή για την λήξη με σημαίες, μουσική, χορούς, εκθέσεις, διασκέδαση ,με διεθνής φωνές, με παρουσίαση από pοwer-point φωτογραφιών και βίντεο από τις τέσσερις συμμετάσχοντες χώρες!!

*      Ταξίδι της συντονίστριας στην Ισπανία για το τελικό προϊόν.

 

 

 

 

 

 

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ   

Το τελικό προϊόν της τρίτης και τελευταίας χρονιάς όπως είχε προβλεφθεί είναι η ιστοσελίδα που έφτιαξε ο Ισπανός εταίρος και στην οποία περιλαμβάνονται οι δραστηριότητες των εταιρικών σχολείων.

Η ιστοσελίδα θα γνωστοποιηθεί όχι μόνο στους μικρούς μαθητές όλων των σχολείων αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους με το πρόγραμμα φορείς.

http://fetes.iespana.es

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ:

*      Παρουσιάσεις του προγράμματος και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μας στις συγκεντρώσεις γονέων.

*      Δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο αλλά και συνεντεύξεις στο ραδιόφωνο.

*      Δημοσιεύσεις στις σχολικές εφημερίδες (για Βέλγιο και Ισπανία) και καταχώρηση σε ιστοσελίδες σχολείων όπου υπάρχουν (για Ελλάδα)

*      Παρουσιάσεις σε συναδέλφους και σε υπευθύνους του Δήμου των εκπαιδευτικών συστημάτων και των δραστηριοτήτων των Δημοτικών αρχών στα εταιρικά σχολεία.

*      Το Ευρωπαϊκό βιβλίο συνταγών σε όλες τις μητέρες και των τεσσάρων εταιρικών σχολείων.

*      Σχολική ημέρα αφιέρωμα στην Ελλάδα μετά την επίσκεψη των Βέλγων συναδέλφων.

*      Μπλουζάκια σε όλα τα Ελληνόπουλα των συνεργαζόμενων Νηπιαγωγείων Ζακύνθου που συμμετείχαν στο τριετές πρόγραμμα Comenius με τα τρία αδέλφια Γιάννη, Jan και Υhoan Comenio!! Αλλά και σε όλους τους εταίρους δασκάλους.

*      Διεύρυνση του προγράμματος με την εθελοντική συμμετοχή τεσσάρων ακόμα Νηπιαγωγείων της Ζακύνθου σαν συνεργαζόμενα : 2/Θ ΛΙΘΑΚΙΑΣ, 1/Θ ΡΟΜΙΡΙΟΥ, 1/Θ ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ, 1ο ΖΑΚΥΝΘΟΥ. 

 

 

 

Τελειώνοντας τα τρία χρόνια να ευχαριστήσω:

*      το ΙΚΥ που έδωσε την ευκαιρία αυτή στο σχολείο μου αλλά και σε εμένα προσωπικά να συμμετάσχουμε σ’ αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα.

*      την Κα Παναγιώτα Ακτύπη Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης Ζακύνθου  για την αμέριστη συμπαράστασή της εκτός ωραρίου.

*       τον δήμαρχο Λαγανά Κο Διονύση Μαρούδα και το Δημοτικό του συμβούλιο.

*        τις συναδέλφισσες Νηπιαγωγούς από τα συνεργάζομενα Αγγελική Φουρνογεράκη από το Νηπ/γείο Λιθακιάς,Κανέλλα Σχίζα από το Νηπ/γείο Καλαμακίου, Ζαχαρούλα Μαρίνου από το Νηπ/γείο  Ρομιρίου  και την Ασπασία Παπαφωτίου από το 1ο Νηπ/γείο Ζακύνθου  για την συμπαράστασή τους αυτά τα τρία χρόνια και για τον εμπλουτισμό του Ελληνικού πακέτου.

*      Τη τοπική κοινωνία του Κερίου

*      Τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων Νηπιαγωγείων Κερίου και Λιθακιάς.

*      Τον Πολιτιστικό σύλλογο Κερίου «Η Αμπελος»

*      Τα εταιρικά σχολεία Βελγίου και Ισπανίας για την άψογη συνεργασία!

*      Την εφημερίδα ΕΡΜΗ Ζακύνθου  

 

 

ΚΑΤΣΑΪΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Νηπιαγωγός, διευθύντρια του 1/θ νηπιαγωγείου Κερίου και συντονίστρια της σχολικής σύμπραξης.